Monday, September 20, 2010

Du gamla du Fria?

Skönt att vakna i ilska.
Allt gick lixom fel. Mörker. Hur gör vi nu?
Röstar om att Rösta om? Sossarna i egen majoritet hade kanske inte vart så dåligt ändå?? Och vad hände med Fi? Ingen jag känner skulle ju rösta på SD så det här kan ju inte  inte stämma.. eller känner jag bara 96% av sveriges befolkning? Jag får börja gå ut mer.
Hur vart Sverige som Danmark? Vi ska ju alltid vara lite bättre än dom.

Och vad hände med den fina Demokratin  med en touch av öppenhet som jag jag skrutit om utomlands i 6 år. Jag har proppat ner det i allas halsar.." men i sverige.." för i sverige.." "alltså i sverige.." Vi tar typ in alla invandrare som vill komma .. öppna armar.. ingen direkt rasism.. vettig regering.. fin sjukvård och bra skolor.. osv osv osv.
Jag skäms. kommer aldrig våga återvända till USA, jag har ju ljugit!
Hade på nåt sätt efter att jag varit med om två val där borta kunnat vänta mig att det hade kunnat gå så fel i USA.. viljet det också gjort.. men det är Amerika , Kalle Anka landet,  och dom har ju börjat göra om och göra rätt.. men hallå, vi är ju sverige- du gamla du fria och allt det där. Hur gör vi nu?

Och sen tycker jag faktiskt att det kunde ju vara skönt nu om vissa med invandrarbakgrund  kunde tänka till lite och göra att det blir lättare att skilja på huliganer och huliganer, för om möjligt, vart jag ännu mer upprörd över den Syrianska publiken som igår i derbyt mot Assyriska vägrade dyka upp och köpa biljetter för att inte stötta Assyrierna? Hörde jag ett Tja la la la la ?

No comments:

Post a Comment