Wednesday, September 8, 2010

Faristo?


Efter att vi missat båten somnade Elsa om och jag satt vid datorn och bokade biljett från köpenhamn, då hörde jag några som pratade utanför och tittade ut och såg detta..
några Italienskor som slagit sig ner i vårat träd! Här händer det grejor!Försökte vänligt men bestämt sjasa iväg dom men dom skulle minsann ta färdigt sina bilder först.
Sen ringde Erik som skulle komma till greklandet med det planet jag skulle ta därifrån och sa att dom varit tvugna att landa i Thessaloniki för att det regnade i Skiathos så planet kunde inte landa där vilket betydde att mitt plan vart väldigt försenat, så jag packade in Elsa och Edith i bilen igen för att åka ner och köpa nya biljetter tillt 13.15 färjan som såklart inte gick utan vi fick sitta i byn och vänta till 14.30.. Erik satt fortfarande kvar i Thessaloniki så jag var ganska hoppfull att jag skulle hinna med mitt lilla plan ändå.. men det lyfte medans vi satt på färjan, missade den med ca 20 minuter eller så..
Men vi fick det ju trevligt i Skiathos trots allt.. eller..?
Hemsk mat på en Apollo rekommederat El Greco restaurant, vägdes upp av special frisör treatment från salong Edith iallfall, efter att Erik torkat av sig 2 fågelbajsar..
 Hyrde rum på ett ställe där värdinnan var väldans trevlig men katterna slogs hela natten och tupparna började låta vid 04,30 eller så..
Och självklart gick vi upp tidigt för att hinna äta frukost tillsammans innan vi skulle med flyg och nya färjor, men såklart hade färje schemat ändrats under natten så dom andra fick stanna i Skiathos längre än väntat och jag fick vänta 1,5 timme på flygplatsen innan jag kunde checka in eftersom Lise på Ving som hade min biljett hade glömt ta med den..
Det kunde ju ha slutat där men självklart vart Erik stucken av en geting så fort dom kom ut till huset.
På nåt sätt ganska skönt att vara tillbaka i Stockholm iallfall..

No comments:

Post a Comment